17 Iulie 2020

CAMPANIA SELFIE-UL PE TREN NU IA LIKE-URI, IA VIEȚI

Poliția Română și CFR Calatori, împreună cu Mercury 360, lansează campania de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare, în zonele feroviare.


Poliția Română și CFR Calatori, împreună cu Mercury 360, lansează campania de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare, în zonele feroviare.

Clipul campaniei:  https://youtu.be/arvB7yU-XEM

https://www.youtube.com/watch?v=yfDvzYiWSOI&feature=youtu.be

O fotografie pe tren poate părea o idee bună pentru o postare în social media, însă puțini sunt cei care știu riscurile pe care escaladarea unui vagon de tren le presupune, în principal cel de producere a arcului electric și a electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune (27.000 volţi).

Este important de știut faptul că arcul electric se poate produce fără un contact direct cu rețeaua de înaltă tensiune, iar pe lângă acesta, căderea de la înălțime poate produce traume grave.

Campania ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți” se desfășoară la nivel național, în perioada 17 iulie 2020 – 31 ianuarie 2021, iar pe parcursul acesteia un vagon de călători  personalizat cu însemnele campaniei (vizual și mesaj) va fi atașat trenurilor care circulă în țară, pentru a transmite mesajul preventiv.

Pe traseul ,,călătoriei” vagonului personalizat, polițiștii structurilor de prevenire și poliție transporturi vor organiza evenimente publice în stațiile CFR, astfel încât adolescenții și tinerii să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectată regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente.

„În ultimii ani, zeci de tineri, de multe ori minori, au suferit accidente grave pentru un selfie pe tren. Dorința de faimă, în special pe rețele sociale, coroborată cu potențialul de risc victimal crescut al acestora, a condus la acest deznodământ tragic. Prevenirea victimizării minorilor este o prioritate pentru Poliția Română. Prin această campanie, încercăm să-i prevenim cu privire la riscul la care se expun dacă încearcă să urce pe trenurile/vagoanele staționate în gări sau depouri sau pe cele dezafectate; riscul de electrocutare este foarte mare. Ne dorim ca tot mai mulți tineri să conștientizeze cât de riscante sunt astfel de acțiuni, să înțeleagă pericolul generat de fenomenul arcului electric și să le transmită și prietenilor lor aceste informații, pentru a fi cu toții în siguranță. Aceasta este prioritatea zero a campaniei noastre, să conștientizăm riscurile și să nu urcăm niciodată pe vagoanele unui tren. Să nu uităm: un selfie pe tren nu va lua like-uri, ci vieți.”, a declarat comisar șef de poliție Sorin Stănică - Poliția Română.

De asemenea, pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la public, a fost realizat un material video care prezintă, într-un mod simbolic, efectele electrocutării asupra a 3 emoticoane.

„Tema campaniei este foarte delicată. Targetul nostru este la vârsta rebeliunii, când orice semn venit din partea autorității - părinți, profesori etc. – li se pare o invitație la sfidare. De aceea, am căutat soluții creative, construite pe empatie, care să atragă atenția tinerilor, ca și cum mesajul ar veni din partea cuiva de vârsta lor. Înțelegem nevoia lor de a trăi experiențe inedite, dar și căutarea de locuri interesante în care să facă fotografii, așa cum fac și personajele din video-ul campaniei noastre; mai mult,  înțelegem nevoia generației digitale de a-și exprima personalitatea în social media. De aceea, am ales să prezentăm consecințele selfie-ului pe tren într-un mod metaforic, desprins din lumea lor, care, vizual, pare la limita unui videogame, dar care, din păcate, se poate transforma în realitate.”, a declarat Liviu Țurcanu (Creative Director, Mercury360).

Lansarea campaniei a avut loc la Muzeul CFR din Gara de Nord.