Catalogul de furturi

 

Campania s-a înscris în cadrul priorității naționale pentru anul 2020: Prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului, care a avut ca obiectiv prevenirea furturilor din locuințe și conștientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe rețelele de socializare imagini cu obiective de valoare sau căi de acces în locuințele lor.

Aceasta s-a derulat la nivel naţional, în perioada mai-octombrie 2020, în parteneriat cu agenția de publicitate Mercury 360.

Conceptul creativ al campaniei a constat în crearea unui personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care și opt influenceri și le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare, ilustrând astfel modul de operare al infractorilor.  

-    Cu acordul utilizatorilor filați pe rețelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat  pozele acestora și le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu fețele acestora ascunse și cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri și prețuri de vânzare la negru.

-    Utilizatorii de Instagram au putut vedea comentarii suspecte lăsate de personajul Luis Calificatu la pozele influencerilor. Cei care au fost curioși să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate și modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare alături de promisiunea disponibil în curând.

Targetul campaniei a fost reprezentat de utilizatorii rețelelor de socializare, care în contextul COVID-19, în perioada de izolare, publicau mai multe poze din locuințele lor decât de obicei. Mesajele preventive au fost diseminate prin intermediul principalelor mijloace de informare în masă, în cadrul unor întâlniri directe cu publicul țintă și prin organizarea de acțiuni în locuri publice.

Situaţia la nivel naţional a principalilor indicatori cantitativi de evaluare, urmare a activităţilor desfăşurate de structurile de analiză şi prevenire a criminalităţii, de cele de proximitate şi subunităţi de poliţie municipale şi orăşeneşti, se prezintă astfel:

  • Număr total de întâlniri şi acţiuni organizate în locuri publice: 487;
  • Număr de materiale informativ-preventive distribuite: 25.500;
  • Număr de beneficiari direcţi ai campaniei: aproximativ 35.314 persoane.

Mesajele preventive ale campaniei au fost  diseminate către grupul țintă prin  organizarea unor acțiuni stradale, în spații publice, în locurile cu un aflux de cetățeni (piețe, târguri, parcuri, centre comerciale), întâlniri (reprezentanți asociații de proprietari, centre pentru pensionari), cu respectarea strictă a măsurilor de prevenire și protecție împotriva COVID-19.

Activităţile informativ-preventive destinate beneficiarilor au îmbrăcat diverse forme, iar cel mai mare impact l-au avut cele derulate în mediul online, întrucât s-a asigurat diseminarea mesajelor către la un număr mare de cetăţeni, inclusiv prin preluarea recomandărilor de către mass-media locală, prezentă la evenimente.

Galerie foto

Semnalări cazuri de corupţie

Ați sesizat un caz de corupție? Apelați linia telefonică gratuită a Direcţiei Generale Anticoruptie: 0800.806.806

Detalii

Relaţii cu publicul

Aflați informații utile privind depunerea petițiilor sau solicitarea de audiențe la conducerea Poliției Române.

Detalii

Abonați-vă la newsletterul nostru pentru a fi la curent cu noutățile privind activitatea Poliției Române.

Detalii